Lingvallen sommarläger 2011

Den 19-23 juni ägde befann vi oss i lingvallen i ängelholm ( Alex, Maria, Anna, Linda, Angelica, Putte och Vilde)
eller tja,,, putte hade ju varit där sen 12 juni, (vilde och alex körde två läger med 4 dagars paus!)

 vi köttade på bra med både dubblar och skruvar åt alla håll och "de fantastiska danserna" vi fick lära oss! ;P
Linda, Anna körde rodatflickis dubbelsalto för första gången i sina liv!!! WELL DONE!!!
Jag och Angelica körde också dubbelsalto men fick inte plinga i någon klocka för det! :P
angelica körde rondat flick sträckt med helskruv!! mkt fin dessutom!
Jag, anna och linda testade sträckt salto med halv skruv, och alex körde sträckt salto för första gången!!?
vilde fick plinga i klockan för dubbelsalto på trampolin och jag för dubbel- halv ut!!! (har faktiskt aldrig satt den riktigt förut!)
Passade även på att prova dubbel pik och dubbel pik halv, vilket anna också gjorde, Anna provade även dubbel sträckt!!!!! helroligt verkligeN!!
 putte gjorde handvolt dubbel och handvolt dubbel halv. Jag tror också han körde dubbel hel in halv ut om jag inte minns helt fel! och dubbelsalto med helskruv också tror jag!!
det blev många skratt också, åt alla fula och roliga tabbar och misslyckade volter haha! och som vanligt blev vi tillsagde för att vi skrek hela tiden i volterna :P
Det märktes verkligen att vi var "outsiders"  där nere, där alla känner alla,,,haha, med tanke på alla interna skämt o.s.v. som de drog..,.
vi tog oss även igenom mördarstyrkan denna gången, men inte heller i sommar fick vi "den riktigt hårda" varianten, då vi inte hann köra hela två varv innan några andra skulle ha hallen,,,,, lite snopet faktiskt, när man hade förberett sig på att köra gärnet och ta ut sig rejält!!

Aja, det blev en rolig, lärorik och otroligt givande vecka i lingvallen. återvänder så fort jag får chansen. (återigen kommer man dock osökt att tänka på hur mycket jag skulle kunna ha lärt mig och hur duktig man hade kunnat vara om man hade växt upp i en stad med en riktig hall.............
aja, hoppas hallen i östersund byggs snabbt, innan åldern sätter stopp för fortsatt träning....

ska lägga upp lite bilder från lägret när jag får tid!!

Kram/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0